Billy Regnskab
Vores digitale tidsalder gør det nødvendigt at kunne håndtere regnskaber i online programmer eksempelvis Billy regnskab. Men ikke alle er vokset op med det digitale mindset, og derfor er det heller ikke altid nemt, at være afhængig af online processer. Samtidig kan det være svært at håndtere et regnskab, hvis man er nystartet virksomhed, og ikke har beskæftiget sig med regnskab og bogholderi før. Der er således flere grunde til, at regnskab er noget som kan give virksomhedsejere grå hår, tidligere end forventet.
Tag et kig på
Billy Regnskab vil gerne gøre det nemt for dig
Der findes mange regnskabsprogrammer på markedet. Et af disse hedder “Billy Regnskab”. Som navnet måske antyder, er Billy Regnskabsprogram, et billigt system, som kan hjælpe dig med at fakturere kunder, bogføre dine bilag og indberette oplysninger til SKAT. Kort sagt, et regnskabsprogram som alle kan finde ud af at bruge.
Billy ses ofte udnævnt af kunderne, til at være både nemt, overskueligt og brugervenligt. Dels præsenterer programmet sig visuelt pænt og med evne til at pirre nysgerrigheden – hvem vil ikke gerne se en fin præsentation af egen virksomheds data. Dels er det attraktivt, at programmet som udgangspunkt, er gratis at bruge.
Billy Regnskabsprogram så dagens lys i 2010. Grundlæggeren af Billy måtte dengang konstatere, at bogføring i et Excel Ark ikke var tilstrækkeligt til at han kunne lave effektiv og nem bogføring i sin virksomhed. Samtidig kunne han ved selvsyn konstatere, at online regnskabsprogrammer, tilgængelige på markedet dengang, ikke var særligt brugervenlige eller overskuelige. Han startede derfor Billy, for at tilbyde virksomheder et bedre og nemmere alternativ til bogføring og regnskab online.
Billy regnskabsprogram er som udgangspunkt gratis. Du skal dog forvente, at du kan få brug for funktioner i programmet, som kræver betaling for dit abonnement. Således er gratisversionen tiltænkt helt små og nystartede virksomheder, mens de betalte versioner, bedst fungerer til mere etablerede og større virksomheder, med mere komplicerede behov for regnskabsadministration.
En lille og nystartet virksomhed vil ofte kunne nøjes med basic udgaven af Billy Regnskabsprogram. Skal du sende dine første fakturaer og afregne moms, kan gratisversionen godt være tilstrækkelig. Du skal dog ikke blive meget mere etableret som virksomhed, førend “Basic” ikke længere dækker dit behov. Dels får du måske brug for, at kunne bankafstemme på en nem måde, dels for at kunne lave tilbud til kunder, modtage kortbetalinger eller integrere systemet med dit lager, dit kassesystem eller Mobilepay. Derudover er det godt, at kunne forbinde dit regnskabsprogram til SKAT, for nem momsindberetning og registrering af skatteindbetalinger.
Modsat overgangen mellem Billy Basic og Billy Pro, er der ofte længere vej til et skift mellem Billy Pro og Billy Premium. Mange virksomheder kan køre længe på Pro udgaven, hvor begrænsningen er 500 posteringer og 200.000 kr i omsætning. Når din omsætning stiger til mere, vil systemet automatisk gøre dig opmærksom på, at du skal stige i abonnement. Overgangen mellem disse to versioner, er en tillægsomkostning på 100 kr pr. måned i abonnement, eksklusive moms.